Meltem Onay ÖZKAYACanan ŞENGÜL MUTERMustafa ÖZBİLGİN2025-04-142025-04-142008http://hdl.handle.net/20.500.14701/55842Örgüt içindeki bireysel farklılıkları işletme için rekabet avantajı yaratmak amacıyla yönetmeyi öngören “farklılıkların yönetimi” yaklaşımı, gün geçtikçe günümüz işletmeleri için önemi artan bir stratejiye dönüşmektedir. Bu düşüncelerle yapılan araştırmanın temel amacı; yazında belirtilen modellerden “Tam Bütünleşme Teorisi” dikkate alınarak ele alınan altı işletmede (3’ü Türk, 3’ü Yabancı Ortaklı) farklılıkların yönetime ilişkin oluşturulan üç sürecin ne ölçüde gerçekleşmiş olduğunu ve işletmeler arasında bir farklılığın bulunma durumunu tespit etmektir.TürkçeİşletmeSosyolojiTürkiye’de Farklılıkların Yönetimi: Türk ve Yabancı Ortaklı Şirket Örnekleri