A.İdil KACARVolkan YAKIN2024-07-242024-07-2420182148-1237http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/26297Paylaşım ekonomisi oluşumları, temelinde değer yaratmak amacıyla, tüketicilerin birbirleriyle olan ilişkileriüzerinden oluşturdukları sosyal ticaret alanlarını tanımlayan genel bir kavramdır. AirBnb, Uber gibidünyaca ünlü olanları yerleşik kategorilerde büyük başarılara imza atmaktadır. Sayıları ve kapsamlarıgiderek artan paylaşım ekonomisi oyuncularının gelecekte önemli ticari dönüşümlere neden olacağıvarsayılmaktadır. İş modelleri özellikle müşteri değeri başta olmak üzere değer yaratmak ve dağıtmakmantığı üzerine geliştirilmiş kılavuzlardır. Bu araştırma kapsamında, paylaşım ekonomisinde faaliyetgösteren bir kuruluşun işleyişi ele alınmak istenmiştir. Bu doğrultuda Türkiye’de paylaşım ekonomisikapsamında faaliyet gösteren bir işletme seçilmiş ve faaliyet yapısı Kanvas İş Modeli yardımıyla ortayakonulmaya çalışılmıştır. Yöntem olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Elde edilen bulgularmodelde yer alan 9 boyutta yorumlanmıştır.tur[Sosyal > Sosyal > İşletme Finans]PAYLAŞIM EKONOMİSİ VE DEĞER YARATMAK: KANVAS İŞ MODELİ ÖRNEĞİAraştırma Makalesi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.962