Derya G. YILDIZHasan ÇETİNAbbas TÜRNÜKLÜMustafa TERCANCemile ÇETİNTarkan KAÇMAZ2024-07-242024-07-242016http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/22532Bu çalışmanın amacı, Ankara’nın Polatlı ilçesinde bulunan liselerde, gençler arasında yaşanananlaşmazlıkların değişen dünya değerleri çerçevesinde belirlenerek, yenilikçi ve barışçıl uygulamalarlayönetilmesini ve dönüştürülmesini hedefleyen “Polatlı Müzakereci Arabulucu Lider Öğrenci Yetişiyor”projesinin etkililiğini incelemektir. Proje süresince, Polatlı’da bulunan 10 liseden 394’ü kız 435’i erkek,toplam 829 öğrenciye “Anlaşmazlık Çözümü, Müzakere ve Akran Arabuluculuk Eğitim Programı”uygulanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada Süreç Değerlendirme Görüşme Soruları, AkranArabuluculuk Formu, Program Değerlendirme Anketi olmak üzere toplam üç veri toplama aracıkullanılmıştır. Araştırma bulguları, arabuluculuk eğitiminin, öğrencilerin sorun çözme becerilerine,arkadaşlık ilişkilerine, sosyalleşmelerine ve özgüvenlerine olumlu katkılar sağladığını, okulda disiplinolaylarında azalmaya neden olduğunu göstermiştir. Ayrıca arabuluculuk toplantılarında anlaşmazlığınuzlaşma ve anlaşma ile sonuçlanma oranı %96,5 olarak tespit edilmiştir.tur[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları]“Polatlı Müzakereci-Arabulucu-Lider Öğrenci Yetişiyor” Projesinin DeğerlendirilmesiAraştırma Makalesi