Sezer Er GÜNERİSelma ŞEN2024-07-242024-07-2420181300-0853http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/25866Amaç: Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerininkadına ilişkin namus anlayışı tutumlarını ve etkileyenfaktörleri belirlemektir.Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve kesitsel tipteolan çalışma, Ocak-Mart 2016 tarihleri arasında,araştırmaya katılmayı kabul eden 697 (%2,65)hemşirelik fakültesi öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler,birey tanıtım formu ve Kadına İlişkin Namus AnlayışıÖlçeği ile toplanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,60±1,33,%80,1’inin kadın, %33.1’inin en uzun süre ilçedeyaşadığı, annelerinin %41.6’sının, babalarının%29.7’sinin ilkokul mezunu, %37,6’sının iki kardeşiolduğu, %73.0’ünün ailesinde herkesin söz sahibiolduğu, %38.6’sının aile ilişkilerinin iyi olduğubelirlenmiştir. Ölçek puan ortalamalarının97,75±17,73, alt boyutlardan geleneksel namus35,18±7,79; eşitlikçi yaklaşım 45,90±7,50; evliliköncesi namus anlayışı 16,66±5,19 olarakhesaplanmıştır. Ölçek toplamına göre yapılanpuanlamaya göre öğrencilerin %88,5’inin eşitlikçitutuma sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçek puanortalaması ile cinsiyet, en uzun süre yaşanan yer,anne ve baba öğrenim durumu, kardeş sayısı, aile içisöz sahibi olma ve aile ilişkileri arasında anlamlı farkolduğu belirlenmiştir (p<0,01).Sonuç: Öğrencilerin kadına ilişkin namustutumlarının eşitlikçi yönünde olduğu, bununlabirlikte geleneksel namus anlayışının da önemliolduğu görülmüştür. Üniversite eğitiminde bukonuya yer verilmesi ve gençlerin farkındalığınınartırılması önerilmektedirtur[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Sosyal > Sosyal > Kadın Araştırmaları, Sosyal > Sosyal > Hemşirelik, Sosyal > Sosyal > Psikoloji, Sosyal > Sosyal > Aile Çalışmaları]Üniversite Öğrencilerinin Kadına İlişkin Namus Anlayışı TutumlarıAraştırma Makalesi