Mustafa YORGANCIOĞLUEkim SAĞLAM GÜRMENFunda Seher Özalp Ateş2025-04-142025-04-142024http://hdl.handle.net/20.500.14701/54739Amaç: Sosyal medya, yaşamın ayrılmaz bir parçasıdır. Çalışmamız, sosyal medyanın tıp öğrencilerinin eğitim deneyimi üzerindeki etkilerini araştırmayı ve sosyal medyanın tıp eğitimi üzerindeki etkisine ilişkin çalışmaların kapsamını daha iyi anlamayı amaçlamaktadır. Materyal ve Metot: Katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen ve yaklaşık 5 dakikada tamamlanan bir anket verildi. Anket, öğrencilerin sosyal medyayı akademik amaçlarla ne ölçüde kullandıklarını değerlendirmek için ilgili literatür taraması temel alınarak hazırlanan sorulardan oluşuyordu. Bulgu: En çok girilen sosyal medya platformları Instagram ve YouTube idi. Ayrıca, katılımcıların çoğunluğu (%48,4) geleneksel ve dijital uygulamaları birleştiren hibrit bir eğitim çerçevesini tercih ettiklerini ifade etti. Katılımcıların önemli bir çoğunluğu (%70,3), sosyal medyanın tıp eğitimi üzerinde gerçekten bir etkisi olduğuna inandıklarını belirtti. Sonuç: Gelişen teknolojinin etkisiyle sosyal medya, bilgi ve tıp eğitiminin önemli bir parçası haline gelmiştir. Geleneksel klinik eğitim yaklaşımı tıp eğitiminde sağlam bir şekilde yerini korurken, teknolojiyi entegre etme gerekliliği giderek daha fazla kabul görmektedir. Gelecek yıllarda eğitim kurumları, çevrimiçi eğitim deneyimini ve eğitmenlerin yetkinliklerini geliştirmeye, öğrencilerin disiplinli ve rahat bir şekilde katılımını kolaylaştırmaya öncelik verecek ve böylece teknoloji kullanımıyla eğitime yeni bir boyut kazandırılacaktır.İngilizceTıbbi İnformatikİletişimEğitimEğitim AraştırmalarıSağlık Politikaları ve HizmetleriSağlık Bilimleri ve HizmetleriSosyolojiTıp Öğrencilerinin Tıp Eğitimi ve Öğretiminde Sosyal Medyanın Rolüne İlişkin Görüşleri10.69601/meandrosmdj.1501833