Mehmet ASMAHüseyin ÇAMLIYERMümine SOYTÜRKTarık BALCIHatice ÇAMLIYER2024-07-242024-07-242018http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/26250Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme araç, yöntem ve yaklaşımlarını önemseme ve kullanma düzeylerinin paydaş görüşleri eşliğinde incelenmesidir. Araştırma, karma yöntemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2016 – 2017 eğitim öğretim yılında Manisa ve İzmir illerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri (440 öğretmen; özel n=215, devlet n=225) oluşturmaktadır. Nicel verilerin elde edilmesinde, Balcı ve Tekkaya’nın (2000) ölçeğinden yararlanılarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Beden Eğitiminde Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarını Kullanma ve Önemseme Düzeyi Anketi” kullanılmıştır. Veri analizinde, frekans, yüzde değerleri ve ki kare testi kullanılmıştır. Nitel verilerin elde edilmesinde ise araştırmacılar tarafından özel ve devlet okulu öğretmenleri ve akademisyenler için ayrı şekilde geliştirilen ve 9’ar sorudan oluşan nitel görüşme formları kullanılmıştır. Her gruptan dörder kişi ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler kayıt altına alınmış ve betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Ölçme değerlendirme araçlarını kullanım sıklığı açısından en fazla gözlem en az ise Vee diyagramının ön plana çıktığı görülmüştür. Okul türüne göre, ölçme araçlarını kullanım sıklığı açısından, özel okul öğretmenlerinin devlet okulu öğretmenlerine göre alternatif ölçme araçlarını daha fazla tercih ettikleri görülmüştür. Araştırmaya katılan devlet okulu öğretmenlerinin alternatif ölçme araçları konusunda herhangi bir hizmet içi eğitim almadıkları; özel okullarda ise bu konudaki eğitim faaliyetlerine önem verildiği anlaşılmaktadır.tur[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Sosyal > Sosyal > Eğitim, Özel, Fen > Tıp > Spor Bilimleri, Sosyal > Sosyal > Davranış Bilimleri]Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Üzerine Bir İncelemeAraştırma Makalesi10.19126/suje.398201