Tolga ŞENTÜRK2024-07-242024-07-242007http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/23573Yöntem olarak niteliksel içerik analizinin kullanıldığı bu çalışmada, günlük üretilen ürünün karakteriyle gelen halkla ilişkilerin doğasının etik olgusuyla bağdaşıp bağdaşmadığı, Türkiye'nin iki büyük yazılı basın kuruluşunun aralarındaki çatışmaya bağlı kriz döneminde ortaya çıkan tipik olay bağlamında analiz edilmiştir. Araştırmanın kapsamını Doğan Medya Grubunun Uzan Medya Grubuyla yaşadığı çatışma oluşturmaktadır. Araştırmada çatışmanın ortaya çıkışı ve perde arkasına ilişkin tespitler yapılmış ve değerlendirmelere yer verilmiştir. Araştırma, basın kuruluşlarının aralarındaki çatışmaya bağlı olarak oluşan kriz döneminde sundukları içerikle yaptıkları halkla ilişkiler belirledikleri amaca ulaşmada dönemsel bir araç olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda, yazılı basın kuruluşlarının halkla ilişkilerinin, profesyonel halkla ilişkilerin temel doğasından farklı bir nitelikte olmadığı anlaşılmıştır. Etik dişilik, bu argümanlarla da bitmemekte, bir yandan sosyal sorumluluğu ve toplumsal fayda sağlıyor olmayı halkın zihnine işlerken, öte yandan örgütsel çıkarları gerçek amaç edinme ayrı bir etik dişilik olarak kendini göstermektedir.tur[Sosyal > Sosyal > İletişim, Sosyal > Sosyal > Sosyal Çalışma, Sosyal > Sosyal > Film, Radyo, Televizyon, Sosyal > Sosyal > Halkla İlişkiler, Sosyal > Sosyal > İktisat]Halkla İlişkilerde Etik Bağlamında Doğan ve Uzan Medya Grupları Arasındaki Çatışma Üzerine Bir İncelemeAraştırma Makalesi