DERYA GÖĞEBAKAN YILDIZ2024-07-242024-07-2420172146-3638http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/22001Bu araştırmayla pedagojik formasyon öğrencilerinin Eğitimde Program Geliştirme Dersine ilişkin tutum ve metaforik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunu öğretmen adaylarının "Program Geliştirme ve Öğretim Dersi Tutum Ölçeği"nden aldıkları puanlar, nitel boyutunu ise eğitimde program geliştirme dersine ilişkin ürettikleri metaforlar oluşturmaktadır. Çalışma pedagojik formasyon programına devam eden 255 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan sonuçlar incelendiğinde öğretmen adaylarının genel tutum puan ortalamasının yüksek düzeyde olduğu anlaşılmaktadır. Öğrenim görülen bölümlere göre EPG dersine ilişkin tutum puanları arasında ise anlamlı bir farkın olmadığı ancak, mezunlar lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Metaforların analizi sonucunda ulaşılan kategoriler, "yol göstericilik", "yaşamsallık", "biçim veren", "sistemli bütün", "zengin içerik", ve "karmaşıksıkıcı içerik" başlıkları altında toplanmıştır. Sonuç olarak, yüksek tutum puanlarına sahip öğretmen adaylarının metaforlarının olumlu, düşük tutum puanlarına sahip öğretmen adaylarının metaforlarının olumsuz olduğu tespit edilmiştirtur[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Fen > Temel Bilimler > Matematik]Eğitimde Program Geliştirme Dersine Yönelik Tutum ve Metaforik Algıların İncelenmesiAraştırma Makalesi