FATMA ŞAŞMAZ ÖRENFATİH GÜRCAN2024-07-242024-07-242021http://akademikarsiv.cbu.edu.tr:4000/handle/123456789/23073Bu çalısmasının amacı, animasyon destekli kavram karikatürleriyle zenginlestirilmis bilimsel senaryo etkinliklerinin 7. sınıf ögrencilerinin üstbilis, sorgulayıcı ögrenme ve bilimsel okuryazarlık düzeyleri üzerine etkisini arastırmaktır. Ayrıca arastırmada ögrencilerin animasyon destekli kavram karikatürleriyle zenginlestirilmis bilimsel senaryo etkinlikleri kullanımına iliskin görüslerinin belirlenmesi de amaçlanmıstır. Arastırmanın çalısma grubu, 2018-2019 egitim ögretim yılında Manisa ilinin Yunusemre ilçesinde bulunan bir devlet okulunda ögrenim görmekte olan 29 deney, 41 kontrol grubunda olmak üzere toplam 70 ögrenciden olusmaktadır. Fen Bilimleri dersi deney grubu ögrencilerine mevcut fen ögretim programının yanında animasyon destekli kavram karikatürleriyle islenirken kontrol grubu ögrencilerine ise sadece mevcut fen bilimleri dersi ögretim programı uygulanmıstır. Arastırmada nicel ve nitel arastırma yöntem ve tekniklerinin bir arada ele alındıgı karma yöntem kullanılmıstır. Çalısmanın nicel boyutunda deneysel arastırma yöntemlerinden esitlenmemis ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden yararlanılmıstır. Arastırmanın nicel verileri ?Bilis Üstü Ölçegi?, ?Sorgulayıcı Ögrenme Becerileri Algısı Ölçegi? ve ?Bilimsel Okuryazarlık Ölçegi? ile toplanmıstır. Bu testler tüm ögrencilere ön test son test olarak uygulanmıstır. Çalısmanın nitel verileri ise, ?fen günlükleri?, ?görüs formu? ve ?yarı yapılandırılmıs mükalat? ile elde edilmistir. Arastırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda deneysel islem sonrası sorgulayıcı ögrenme ve üstbilis beceri düzeyleri arasında gruplar arasında anlamlı farklılık olmadıgı, bilimsel okuryazarlık düzeyleri açısından ise deney grubu lehine anlamlı farklılık oldugu tespit edilmistir. Çalısmada aynı zamanda fen günlükleri basta olmak üzere nitel veri toplama araçlarının uygulamaların etkilerine yönelik daha çok veri ortaya koydugu ve deney grubu ögrencilerinin uygulamalara iliskin olumlu görüslere sahip oldukları belirlenmistir. Sonuç olarak gerçeklestirilen bu arastırmanın Fen Bilimleri dersi ögretiminde animasyon destekli kavram karikatürleriyle zenginlestirilmis bilimsel senaryo etkinlikleri kullanımının etkileri üzerine literatüre katkı saglayacagı ve konu ile ilgili yapılacak olan yeni çalısmalara ısık tutacagı düsünülmektedir.tur[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Özel]Animasyon Destekli Kavram Karikatürleriyle Zenginlestirilmis Bilimsel Senaryo Etkinliklerinin 7. Sınıf Ögrencilerinin Üstbilis, Sorgulayıcı Ögrenme ve Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Etkisi