Browsing by Author "Adalet Kutlu"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Hemşirelerin İşyeri Nezaketsizliği ile Karşılaşma Durumları ve Memnuniyet Düzeylerine Etkileri(2023) Adalet Kutlu; abdulkadir utarAmaç: Bu çalışma, hemşirelerin işyeri nezaketsizliği ile karşılaşma durumları ve memnuniyet düzeylerine etkilerinin incelenmesi amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel tiptedir. Araştırmanın örneklemini Eylül-Aralık 2020 tarihleri arasında Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hafsa Sultan Hastanesinde çalışmaya katılmaya gönüllü olan hemşireler oluşturdu (n=313). Veriler Bilgi Formu, İşyeri Nezaketsizlik Ölçeği ve memnuniyet düzeyleri 0-10 indeksi ile toplandı. Verilerin analizi SPSS 22.0 programında yapıldı. Hemşirelerin sosyodemografik özellikleri ile ölçek puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek için; Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Bonferroni düzeltmesi yapıldı. İşyeri Nezaketsizliği Ölçeği (İNÖ) ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkinin belirlenmesi için de Spearman korelasyon analizi yapıldı. Bulgular: Hemşirelerin yaş ortalaması 29,78±6,24, %78,9’u kadın ve %41,9’u lisans mezunudur. Hemşirelerin İNÖ puan ortalaması 1,82±0,84 olarak bulundu. Hemşirelerin kurum memnuniyet ortalaması 7,49±2,11; birim memnuniyet ortalaması ise 6,46±2,09 olarak bulundu. Hemşirelerin nezaketsizlik ölçeği toplam puanları ile birim ve kurum memnuniyeti puanları arasında negatif yönde, orta düzey ve istatiksel olarak anlamlı ilişki bulundu (p<0,05). Hemşirelerin medeni durum ve eğitim düzeylerine göre İNÖ puan ortalamaları arasında da anlamlı farklar vardı (p<0,05). Evli hemşirelerin ölçek puan ortalamaları bekar hemşirelere göre lisans düzeyinde eğitim almış hemşirelerin İNÖ puan ortalamalarının lise, ön lisans ve lisansüstü hemşirelerden istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha düşük olduğu görüldü. Sonuçlar: Hemşirelerin işyeri nezaketsizliği arttıkça çalışan memnuniyeti azalmaktadır. Sağlık kuruluşlarında hemşirelerin memnuniyetlerini artırmak için nezaketsizlik davranışlarını azaltmaya yönelik çalışmalar yapılabilir.Item Covid-19 Salgını Döneminde Hemşirelerdeki Şefkat Yorgunluğu ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi(2023) aynur solmaz; Adalet KutluAmaç: Bu çalışma, Covid-19 salgını döneminde hemşirelerdeki şefkat yorgunluğu ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olan bu çalışmanın evrenini Turgutlu Devlet Hastanesi'nde çalışan hemşireler (N = 248) , örneklemini ise çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden hemşireler (n = 181) oluşturdu. Araştırma verileri, Ağustos-Kasım 2020 tarihleri arasında toplandı. Araştırmanın veri toplama araçları olarak, Hemşire Bilgi Formu, Şefkat Yorgunluğu Ölçeği ve Masclach Tükenmişlik Ölçeği kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesi SPSS 15.0 paket programında yapıldı. Bulgular: Hemşirelerin şefkat yorgunluğu ölçeği toplam puanı 2,01±0,31, değer bilinci alt boyutu puan ortalaması 2,14±0,37, başkalarına değer verme alt boyutu puan ortalaması 1,69±0,26, güç algısı alt boyutu puan ortalaması 1,97±0,43 ve özdeğer alt boyutu puan ortalaması 2,05±0,51 olarak bulundu. Hemşirelerin Masclach Tükenmişlik Ölçeği alt boyutları puan ortalamaları; duygusal tükenme alt boyutu 20,32±8,09, duyarsızlaşma alt boyutu 7,46±4,27 ve kişisel başarı alt boyutu 20,30±7,87 olarak belirlendi. Sonuç: Hemşirelerin Şefkat Yorgunluğu ve Masclach Tükenmişlik ölçekleri alt boyutları arasındaki korelasyonlarda genel olarak pozitif yönde zayıf ve çok zayıf korelasyonlar bulundu. Benzer çalışmaların pandeminin ilerleyen süreçlerinde belli aralıklarla daha büyük örneklem ile yapılması önerilir.Item Manisa İl Merkezi Hastanelerinde Görev Yapan Yönetici Hemşirelerin Organizasyona Bağlılık Ve Güven Durumlarının İncelenmesi(2024) Nilüfer Karabağ; Adalet KutluAmaç: Bu çalışma Manisa il merkezinde yer alan hastanelerde çalışan yönetici hemşirelerin kurumsal bağlılık ve güven düzeylerini tespit etmek için yapıldı. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapıldı. Çalışmanın evrenini, Manisa il merkezindeki kamu ve özel hastanelerde çalışan yönetici hemşireler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini, araştırmaya katılmayı kabul eden yönetici hemşireler oluşturdu (n=86). Veri toplama aracı olarak; Hemşire Bilgi Formu, Örgütsel Bağlılık Ölçeği (ÖBÖ) ve Örgütsel Güven Ölçeği (ÖGÖ) kullanıldı. Verilerin analizinde; sayı yüzde, ortalama, standart sapma, ölçek puan ortalamaları arasındaki farkları belirlemek için; çeyrekler arası aralık, Student T Testi, Mann Whitney U Testi, Kruskal-Wallis Testi, Spearman Korelasyon ve ölçeklerin iç tutarlılığı için Cronbach alfa katsayılarına bakıldı. Bulgular: Yönetici hemşirelerin çoğu üniversite hastanesinde %40,7 çalışmakta, % 98,8’i kadın, % 76,7’si evli, %57,0’si lisans mezunu, % 59,3’ü yöneticilik deneyimine sahip ve %66,3’ü kliniklerde yöneticilik yapmaktadır. Hemşirelerin örgütsel bağlılık algılarının ortalaması 3,32±0,49 ve örgütsel güven algısının ortalaması 4,32±0,83 olarak bulundu. Örgütsel güven ile çalıştıkları kurum, eğitim durumu ve kurumun sağladığı imkânlar arasında anlamlı bir fark saptandı (p<0,05). ÖBÖ ve ÖGÖ alt boyutları arasında en yüksek ilişki normatif bağlılık ve kuruma güven arasında bulundu (r=,605, p=,000). Sonuç: Yönetici hemşirelerin ÖBÖ ve ÖGÖ alt boyutları puan ortalamalarından en yüksek korelasyon normatif bağlılık ve kuruma güven arasında bulundu. Kurumsal bağlılık ve kurumsal güven açısından yönetici hemşirelere destek programları planlanmalıdır.