Browsing by Author "Cengiz Yilmaz"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda (İMKB) Sektör Bazında İşlem Gören Hisse Senetlerinin Alım-Satım Kararlarında En Yüksek Getirili Stratejinin Belirlenmesi(2006) TUNCER ÖZDİL; Cengiz YilmazGünümüzde fon ihtiyacı duyan ekonomik birimler uzun vadeli fon taleplerini ekonomik sistemin gereklerine uygun olarak sermaye piyasalarından karsılamaktadırlar. Firmalar menkul kıymet borsalarına tahvil ve hisse senedi ihraç ederek fon ihtiyaçlarını piyasa kosullarına uygun olarak temin edebilmektedirler. Özellikle birincil piyasada halka arz edilen hisse senetleri; ikincil piyasada yatırımcılar arasında piyasa kosullarına baglı olarak alım satım yoluyla el degistirmektedir. Bu piyasalarda islem yapan yatırımcılar için, hisse senetlerinin degisen piyasa kosullarına göre olusan fiyat hareketlerinden kazanç elde etme istegi; sermaye piyasasında her zaman geçerli, temel hedeflerdendir. Yatırımcılar bu hedeflerine ulasabilmek için hisse senetlerinin gelecekteki fiyat degisimlerini önceden bilmek isterler. Ancak çogu zaman bu piyasalardaki belirsizlik ve risk bunu olanaksızlastırmaktadır. Bu durumda, bu piyasalarda islem yapan bireysel yatırımcılar, alım satım kararı verirken kendilerine özgü bireysel gözlem, bilgi ve deneyimlerinden yola çıkarak belli stratejiler gelistirirler. Bu stratejilerde asıl önemli olan; seçilen hisse senedinin ne zaman alınıp, ne zaman satılacagının dogru bir sekilde belirlenmesidir. Önceden zamanlamanın dogrulugunu veya yanlıslıgını kestirmek olanaksızdır. Aynı durum kararın alınmasında kullanılan strateji için de geçerlidir. Çalısmamızda hisse senedi alım satımında uygun zamanlama bireysel yatırımcılar açısından simülasyon yoluyla incelenmektedir. Yatırımcıların alım satım kararlarını verirken olası stratejileri belirlenmistir. Ardından bu stratejiler; stanbul Menkul Kıymetler Borsasında tanımlanmıs olan sektör endekslerinin kapanıs degerlerine uygulanarak her bir sektör için uygun strateji belirlenmeye çalısılmıstır.Item ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK ÜRÜNLERİ VE EDİNİM YOLLARI KONUSUNDAKİ TERCİHLERİ(2007) Cengiz Yilmaz; Ömer KAPANCIOĞULLARIBilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler bilim dünyasına önemlikatkılarda bulunmaktadır. Ancak bu gelişmelerin müzik endüstrisinde yasalsatışları olumsuz etkileyeceği endişesi de ortaya çıkmıştır. Müzikdinleyicilerinin müzik ürünlerini yasal olarak satın alımlarının yanındayasal olmayan yollara da sık olarak başvurduğu görülmüştür. Bu durumözellikle müzik endüstrisi için çözüm üretilmesi gereken bir durum halinegelmiştir. Bu çalışmada İzmir ve Manisa illerindeki üniversite öğrencilerineuygulanan anket çalışmasıyla, bilgisayar ve internet teknolojilerinin müzikendüstrisinde satın alım tercihlerine yaptığı etki incelenmiş, üniversiteöğrencilerinin yasal ve yasal olmayan yollara ne sıklıkla başvurduğuaraştırılmış, müzik ürünleri hakkındaki görüşleri alınıp değerlendirilmiştir.Item Genç kadın ve erkeklerin müzik ürünü dinleme cihazı ve korsan ürünler karşısındaki tutum ve farklılıkları(2009) TUNCER ÖZDİL; Cengiz Yilmaz; Ömer KAPANCIOĞULLARIBilgisayar, internet, müzik ürünü formatı, müzik dinleme cihazı teknolojilerinde meydana gelen her ilerleme müzik ürünlerinin satın alım yerini ve miktarını, ürün çesidini, ürün üretim yöntemini ve miktarını, endüstrideki kisi gruplarını, hatta endüstri modelini degistirebilir. Degisime bu kadar açık olan müzik endüstrisinde kisilerin müzik ürünlerini dinleme cihazları ve korsan ürünlere karsı tutumları farklılık gösterebilmektedir. Tüm dünyada oldugu gibi ülkemizde de satısların düsmesinin en önemli nedeninin korsan satıslar oldugunu ve endüstride satın alımların önemli bir bölümünü genç nüfusun gerçeklestirdigini düsündügümüzde, genç kesimin korsan ürünlere karsı tutumlarının arastırılması gerektigine inanmaktayız. Bu çalısma ile genç kadın ve erkeklerin müzik ürünlerini dinleme cihazlarını kullanım farklılıgını ortaya koymak, fiziksel ve dijital korsanlıga bakıs açılarını incelemek amaçlanmıstır.Item İnternet Üzerinden Alışveriş Niyetini Etkileyen Faktörlerin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Kullanarak İncelenmesi Ve Bir Model Önerisi(2015) Cengiz Yilmaz; Ayça Tümtürkİşletmeler için müşterilere ulaşmada internetin kullanımı giderek daha fazla cazip hale gelmektedir. TÜİKin 2014 Ağustosta yayınladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre İnternet kullanan bireylerin internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı %30,8 olmuştur. İnternet kanalıyla mal ve hizmet satan işletmelere, müşterilerin alışveriş niyetini etkileyen faktörler hakkında yol gösterici olmak giderek daha çok önem kazanmaktadır. Bu nedenle çalışma, internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin niyetini etkileyen faktörler için, 1989 yılında Davis tarafından geliştirilen Teknoloji Kabul Modelinden (TKM) yola çıkmıştır. Bu araştırma, internet kullanan toplam 680 kişiden elde edilen verilerle, online alışveriş niyetini etkileyen faktörleri, Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanarak incelemiştir. Algılanan kullanım kolaylığı, algılanan kullanışlılık, algılanan haz, tutum ve niyetin yanı sıra modelde algılanan bilgi kalitesi, algılanan sistem kalitesi, algılanan hizmet kalitesi, mağaza bilinirliği, güven ve öznel norm değişkenlerine de yer verilmiştir. Önerilen model, yeterli uyum iyiliği değerlerini vermiştir. Araştırmanın bulgularına göre öznel norm hariç olmak üzere modelde kullanılan tüm değişkenler arasındaki yol katsayıları anlamlıdır. Çalışmaya göre, öznel norm, tüketicilerin online alışveriş niyetini belirlemede rol oynamamaktadır.