Browsing by Author "Nursen Saklakoglu"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item AĞIR TİCARİ ARAÇLARDA KULLANILAN BİR VOLANIN PARAMETRİK OPTİMİZASYON YÖNTEMİYLE TASARIMININ İYİLEŞTİRİLMESİ(2022) mehmet yalçın Sırmalılar; Murat Haktanır; Nursen Saklakoglu; CANER ESOtomotiv endüstrisinde rekabetçi olabilmenin anahtarı ürün geliştirmenin ilk aşamalarında üretim maliyetini ve ürün performansını düşünerek daha iyi yapısal tasarımlar elde etmektir. Son yıllarda sonlu eleman analizindeki gelişmeler daha güvenli ve daha ucuz tasarımların oluşturulmasını sağlamış ve bu yeteneği kazanan firmalar önemli avantajlar elde etmiştir. Bu çalışmada Dönmez Debriyaj firmasında seri üretimi yapılan bir volanın malzeme maliyetini azaltmak üzere boyut optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Bilgisayar destekli sonlu elemanlar yöntemi ile volanın çalışma koşulları simüle edilmiş, parametrik optimizasyon yöntemi ile volan için istenen mekanik özellikleri sağlamanın yanı sıra maliyeti en düşük tutacak şekilde optimizasyon yapılmıştır. Bu çalışma sonunda volan ağırlığı 27,956 kg’dan 26,019 kg’a düşürülerek, toplam volan ağırlığından %6,93 azaltma sağlanmıştır ve ilgili volan, analizlerden elde edilen sonuçlar doğrultusunda talaşlı üretim ile revize edilerek üretilmiş ve araç testine tabi tutulmuştur. Bu test sonucunda hiçbir hasarla karşılaşılmamıştır.Item Effect of Various Cross-Sections on the Flexural Behaviour of Composite Beams(2023) Nursen Saklakoglu; Ece YigitThis study investigated the influence of various cross-sections on the flexural properties of composite beams. Within the first stage of the paper, a finite element model represented the standard three-point bending test of a composite beam was developed. The model was correlated by mesh dependency analysis and a three-point bending test. After model correlation was completed, composite beam models with 6 cross-sections were generated as CAD data and imported to the correlated finite element model. As a result of the studies, it has been determined that the F profile is the most unstable profile compared to other sections, and the D profile is the most durable profile.Item AISI 440B martenzitik paslanmaz çeliğinin aşınma ve korozyon dayanımına östenitleme sıcaklığının etkisinin incelenmesi(2023) Gökhan EYİCİ; Onur Çimen; Nursen SaklakogluMartenzitik paslanmaz çelikler iyi mekanik özellikleri ve orta derecede korozyon dayanımları ile diğer paslanmaz çeliklerden ayrılmaktadırlar. Belirli uygulamalarda üstün özelliklere duyulan ihtiyaç, bu çeliklerin performansının iyileştirilmesi konusunda geniş araştırmalara yol açmıştır. Bunun için ısıl işlem parametrelerinin doğru belirlenmesi önerilmektedir. Bu çalışmada AISI 440B martenzitik paslanmaz çeliğin östenitleme sıcaklığının aşınma ve korozyon dayanımına önemli ölçüde etkilediğini ortaya konmuştur. Östenitleme sıcaklığı arttıkça Cr23C6 karbürleri çözünmekte ve östenit matriste C ve Cr zenginleşmesi meydana gelmektedir. Cr zenginleşmesi korozyon dayanımını iyileştirirken, C zenginleşmesi malzeme sertliğini artırmaktadır. Ancak yüksek östenitleme sıcaklıklarında, Mf ‘in düşmesi sebebiyle kalıntı östenit miktarı artmaktadır. Aynı zamanda östenit tane irileşmesi de meydana geldiğinden, sertlikte önemli derecede azalma meydana gelmektedir. Öte yandan yüksek karbon içeriği sebebiyle martenzit fazın kristal kafesinde çarpılmalar meydana gelmekte olup, bu da koruyucu oksit filmin kararlılığını olumsuz etkileyerek korozyon dayanımını düşürmektedir. Bu çalışmada, en iyi aşınma ve korozyon dayanımı elde etmek için en uygun östenitleme sıcaklığı 1080°C olarak tespit edilmiştir.Item Suni Yüzey Kusuru İçeren 50CrV4 Çeliğinin Yorulma Dayanımı Bilyalı Dövme Prosesinin Etkileri(2024) FATİH BARIŞ; Nursen Saklakoglu; Simge Gençalp İrizalpYüzey kusurlarının mühendislik malzemeleri üzerinde çok önemli bir etkisi olduğu iyi bilinmektedir. Bilyalı dövme prosesi yüzey özelliklerini ve yorulma dayanımını iyileştiren mekanik bir yüzey işlemidir. Bu çalışmada 50CrV4 yay çeliğinin yorulma mukavemetine yüzey kusurlarının ve bilyalı dövme prosesinin etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Numune boyunca yarım daire şeklinde 0,2 mm derinliğinde çizik ve 3 mm çapında delik içeren numuneler S230 çelik bilyalar ile dövülmüştür. Kusur içeren ve içermeyen numunelere 3-nokta eğme yorulma testleri gerçekleştirilmiştir. Kusurlar çatlak gibi davranmış ve delik veya yarım-daire çizik içeren numunelerin yorulma mukavemetini sırasıyla (672 MPa için) %85 ve %80 oranında azaltmıştır. Bilyalı dövme çizik içeren numunenin yorulma mukavemetini %126 arttırırken, delik içeren numune üzerinde hemen hemen hiçbir etkisi olmamıştır. Bilyalı dövme çizik içeren numunenin yorulma mukavemetini arttırmasına rağmen, kusurlu numunenin yorulma mukavemetine ulaşamamıştır. Bu sonuçlara dayanarak, bilyalı dövme yöntemi ile 3 mm delik ve 0,2 mm çizik kusurlarının tamamen zararsız hale getirilemeyeceği sonucuna varılabilir.