Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "REMZI YILDIRIM"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKADEMİK MOTİVASYONLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (2023) REMZI YILDIRIM; cenk yoldas
    Öğretmen adaylarının izledikleri öğrenme süreçlerinde taşıdıkları akademik motivasyon hem mevcut öğrenim süreçleri hem de gelecekte sahip olacakları mesleğin gerekliliklerini yerine getirmeleri adına önem taşımaktadır. Sürdürülen eğitim-öğretim sürecinde hizmet veren öğretim elemanlarının bu anlamda sağladığı katkı ve benimsedikleri sınıf yönetimi yaklaşımları da önemli bir etki oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Eğitim Fakültelerinin Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeyleri belirlenmeye çalışılmış ve elde edilen bulgular aracılığı ile sürdürülen sınıf yönetim süreçlerine katkı sağlanması hedeflenmiştir. Çalışmada, “Akademik Motivasyon Ölçeği” aracılığı ile Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarından veri toplanmıştır. 2022 Güz Döneminde öğrenim gören 228 öğretmen adayının 144 kadarına %95 güven düzeyi ve %5 hata payı kapsamında ulaşılmıştır. Yedi boyut ve yirmi sekiz madden oluşan ölçme aracının uygulanması ile elde edilen verilere göre akademik motivasyon düzeyi yüksek bulunmuştur, cinsiyete, sınıf düzeyine, başarı puan ortalamalarına göre anlamlı fark göstermemiştir. Çalışmaya ait veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiş olup, cinsiyet ve başarı puan ortalamalarına göre anlamlı fark durumu bağımsız örneklem t – testi ve sınıf düzeyine göre anlamlı fark durumu tek yönlü varyans analizi ile ele alınmıştır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Özyeterlik, Özyönetim ve Başarı Motivasyonunun Sınıf Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi
    (2023) REMZI YILDIRIM; GÜLENAZ SELÇUK
    Bu çalışmada öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve öz-yönetimlerinin başarı motivasyonlarına etkisi sınıf yönetimi perspektifinden tartışılmış ve değerlendirilmiştir. Veriler, akademik öz yeterlik ölçeği, öz kontrol ve öz yönetim ölçeği, başarı motivasyonu ölçeği olmak üzere üç veri toplama aracı kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın evreni 2022 – 2023 eğitim-öğretim yılında MCBÜ Pedagojik Formasyon Sertifika Programıdır. Bu dönemde programa 869 öğretmen adayı kayıtlı olup, tabakalı örnekleme yöntemi ve gönüllü katılımları esas alınarak .95 güven düzeyi ve .03 hata payı ile 427 öğretmen adayı araştırmanın örneklemi olarak katılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öz yeterlik, öz yönetim ve başarı motivasyon düzeyleri minimum, maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılarak tanımlayıcı istatistikler yardımıyla incelenmiştir. Öz yeterlilik algılarının ve öz yönetim davranışlarının etkisi basit doğrusal regresyonla ayrı ayrı analiz edildi. Öz yeterliliğin ve öz yönetimin başarı motivasyonu üzerindeki bütünsel etkisi çoklu doğrusal regresyonla analiz edildi. Elde edilen bulgulara göre öz-yeterlik, öz-yönetim ve başarı motivasyonu düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu gözlenmiştir. Ayrıca öz yeterlilik ve öz yönetimin başarı motivasyonu üzerindeki etkisi hem ayrı ayrı hem de birlikte bulunmuştur. Öz-yeterlik ve öz-yönetim başarı motivasyonunu normal düzeyde etkilerken, her ikisini birlikte daha güçlü bir şekilde etkilemektedir. Bu bulgular sınıf yönetimi açısından yorumlanmış ve sınıf yönetimi süreçlerine ilişkin bazı öneriler sunulmuştur.
  • No Thumbnail Available
    Item
    ANALYSIS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS' COMPETENCIES AND CONCERNS ABOUT CLASSROOM MANAGEMENT BY SOME VARIABLES
    (2023) cenk yoldas; REMZI YILDIRIM
    This empirical study focuses on the examination of concerns and competencies related to classroom management among primary school teachers. The data were collected during the 2022-2023 academic year from a sample omprised of primary school teachers in Demirci-Türkiye. The study employed two distinct scales, denoted as the \"Classroom Management Concerns Scale\" and the \"Classroom Management Competency Scale” to measure their classroom management concerns and competencies. Notably, the study encompassed the entire target population without the utilization of sampling techniques. Regarding the specific sub-problems addressed in this study, no statistically significant differences were observed concerning the gender of the participants. However, significant differences in professional seniority were found, particularly in the dimensions of relationship management, instructional management, and time management, as well as in the overall scores of classroom management competencies. Furthermore, significant differenceswere detected in relationship management in relation to the graduates' academic fields. In addition, the participants' respective grade levels of teaching demonstrated significant differences in the realm of relationship management. In the final sub-problem analysis, a negative and weak correlation was found between the dimension of communication concerns and behavior management. To conclude, the findings derived from this comprehensive investigation were subjected to meticulous interpretation, and a series of pragmatic recommendations were proposed for both the academic field and practical application.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback