Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "SIBEL KARAMAN"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Zekâî Dede Külliyâtında Usûl İsimlerini Barındıran Bestelenmiş Eserler Üzerine Bir İnceleme
    (2023) Gamze Nevra KÖROĞLU; NIHAT OZAN KOROGLU; SIBEL KARAMAN; Nurten Yılmaz
    Divân Edebiyatından seçilerek bestelenmiş eserler üzerine elbette yapılan bazı çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmada, bestelenmiş eserlerin güftelerinde bulunan usûl isimleri dikkate alınarak Hâfız Mehmet Zekâî Dede Efendi Külliyâtı taranmıştır. Taramada; Hâfız Mehmet Zekâî Dede’nin “Peymân-i dilberâne inanmam kefîl ile” mısrâı ile başlayan eserin güftesinde çember usûlü ve sakîl usûlü isimlerinin birlikte kullanılmış olduğu görülmüştür. Buradan hareketle güftelerde bulunan usûl isimleri ile eserin usûlü arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada; “usûl” isimlerinin geçtiği eserler tespit edilmiş, toplamda beş adet eser örneklem kapsamına alınmıştır. Eserlerin farklı nüshaları incelenmiş ve güfte antolojileri ile karşılaştırılması yapılmıştır. Usûl isimlerinin geçtiği güftelerin vezin kalıpları tespit edilmiş, şekil özellikleri başlığı adı altında tablolaştırılmıştır. Ayrıca eserlerin güfte açıklamalarına yer verilmiş, bilinmeyen kelimeleri belirtilerek tablo haline getirilmiştir. Sonuç olarak çalışma kapsamındaki beş eserden birinin zencîr, ikisinin çember, birinin sakîl, birinin ise darb-ı fetih usûlünde olduğu görülmüştür. Usûl isimlerinin geçtiği güftelerde; eserlerin bir kısmında usûlün kelime anlamı ile, bir kısmında ise usûl ismi olarak kullandığı, ancak kelime anlamıyla kullanılmış olsa da usûlün ismine atıfta bulunulduğu tespit edilmiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Anksiyete, Depresyon ve Anksiyete Duyarlılığının Ritim Eğitiminde Öğrenme Performansı Üzerine Etkisi
    (2024) SIBEL KARAMAN; NIHAT OZAN KOROGLU; Gamze Nevra KÖROĞLU; Harun Baki; Mehmet Murat Demet
    Anksiyete ve depresyona yönelik yapılan literatür taraması sonucunda; anksiyete ve depresyonun kuramsal ve beceri eğitimindeki başarıyı olumsuz yönde etkileyebileceğine ilişkin yayınların mevcut olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Bu bağlamda yapılan bu araştırma ile anksiyete, depresyon ve anksiyete duyarlılığının müzik eğitimi alan öğrencilere uygulanan standart ritim eğitimi üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma; Manisa Celal Bayar Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Müzik Bölümü 1. sınıf öğrencileri ve Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Temel Bilimler Ses Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Adı geçen kurumların 1. sınıflarında eğitim görmekte olan ve ulaşılması planlanan 55 öğrenciden gönüllü onam formu alınmış olmasına rağmen eğitim-öğretimin bazı dönemlerde online olması sebebiyle ancak 30 öğrenci ile standart ritim eğitimi çalışması yapılmıştır. Deneklerdeki anksiyete duyarlılığı, anksiyöz ve depresif duygu durumun ritim eğitimi başarısı üzerindeki etkisi değerlendirilmiştir. Tüm deneklere eğitim öncesi Anksiyete Duyarlılığı İndeksi-3 ve Hastane Anksiyete Depresyon Ölçeği uygulanmıştır. Standart ritim eğitimi; kudüm sazı ile duruş, oturuş, tutuş ve vuruş şekilleri gösterilerek metronom eşliğinde 2-8 zamanlı usullerin velvelelerini içerecek şekilde planlanmıştır. Eğitim aşamalarında başarı değerlendirmesi 5 üzerinden not verme şeklinde yapılmıştır. Elde edilen veriler, başarı ortalamaları ile mevcut anksiyete duyarlılığı, anksiyete ve depresif duygulanım arasındaki ilişki SPSS aracılığı ile istatistik yöntemlerle analiz edilerek sonuç bölümünde paylaşılmıştır.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback