Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Sinan NARDALI"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Tüketicilerin Korunması ve Tarımda Verimlilik Açısından Genetik Olarak Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) Sorunu
    (2005) Burak Kartal; Sinan NARDALI
    Özet: Genetik Olarak Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) konusu ülkemiz açısından yeni gibi gözükse de, bazı ülkelerde son on yıldır tartışılmakta ve yasal olarak düzenlenmektedir. Bu alanda faaliyet gösteren işletmeler hem tarımda verim ve kalite artışı sağlamayı hem de sağlık ve çevre konularında katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Diğer yandan GDO'lu ürünler bünyelerindeki farklı genler nedeniyle sağlık ve özellikle çevre konularında riskler taşımakla eleştirilmektedir. Daha kesin olan bir başka sorun ise ülkemizdeki insanların habersiz biçimde yıllardan beri bu ürünleri tüketmesidir. Bilimsel kanıtların yetersizliğiyle büyüyen bütün bu tartışmalar çerçevesinde devletler, kamuoyu ve sivil toplum kuruluşlarının da baskısı sonucu konuyla ilgili bazı önlemler almaktadır. Bu çalışma ile GDO'nun anlamı, fayda ve sakıncaları, tüketicilerin korunması ile ilişkisi ve konu hakkındaki yasal düzenlemeler ele alınmıştır. Daha sonra GDO konusu Türk tarım sektöründeki verimsizlik sorunuyla ilişkilendirilmiş ve mevcut uygulamalar değerlendirilip, öneriler getirilmiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Değer Tabanlı Bölümlendirme Kapsamında Organik Ürün Tüketicilerini Motive Eden Kişisel Değerlerin Belirlenmesi
    (2008) Canan AY; Sinan NARDALI
    Özet: Son yıllarda tüketicilerin çevre ve sağlıklı yiyecekler konusundaki endişelerinin artması, organik ürünlere olan talebi de arttırmıştır. Bu anlamda organik tarımsal üretimin temel prensibi tüm canlıları kapsayacak şekilde güvenli yiyeceklerin üretilmesidir. Diğer taraftan tüketicilerin kendilerine ait kural ve tutumları da, organik ürün tüketiminde önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada, tüketicileri organik ürün satın almaları konusunda motive eden kişisel değer ve tutumlar ortaya konulmaya çalışılmış, bu noktada kişisel sağlık, lezzet ve çevreye ilişkin değerlerin organik ürün tüketiminde merkezi bir rol oynadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu bulgulara öncelikle faktör ve kümeleme analizleri uygulanmış, bu analizler sonucu ulaşılan bilgiler ışığında organik ürünlere ilişkin değer tabanlı bölümlendirme yapılmaya çalışılmıştır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Gerilla pazarlaması ve uygulamadaki bazı örnekleri
    (2009) Sinan NARDALI
    İlk defa 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından gelistiren gerilla pazarlaması kavramı genel itibariyle, sıra dısı yöntemlerle ve çok az bütçeyle yürütülen tutundurma faaliyetlerini ifade etmektedir. Son yıllarda, geleneksel pazarlama uygulamalarının neden oldugu karmasadan kurtulmanın yollarını arayan çogu isletme, farklı bir pazarlama iletisimi yöntemi olan gerilla pazarlamasına yönelmektedir. isletmeler uyguladıkları gerilla pazarlaması stratejileri kapsamında alısılmadık yöntemler kullanarak tüketicilere ulasmaya ve onlara markalarıyla ilgili unutamayacakları bir deneyim yasatmaya çalısmaktadır. Bu baglamda gerilla tipi pazarlama, isletmelerin pazarlama faaliyetlerinde, simdiye kadar bilinen ve yapılanın dısına çıkmak suretiyle önerdigi farklı uygulamalar ile isletmelere yeni imkânlar sunmaktadır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Yükseköğretimde markalaşma
    (2011) Sinan NARDALI; Mustafa TANYERİ
    Sayılarının artmasıyla birlikte universiteler arasında yasanan yoğun rekabet, universitelerdeki markalasma cabalarını daha once hic olmadığı kadar onemli hale getirmistir. Ozel universitelerin artan kayıt ucretleriyle birlikte devlet universitelerine girmekte yasanan zorluklar, universitelerin, oğrencilerin daha fazla ilgisini cekebilmek ve yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmek icin yeni stratejiler gelistirmesini gerektirmektedir. Bu calısmada, ilgili konuda onceden yapılmıs calısmalar ve elde edilen sonuclar, literatur taraması seklinde sunulmustur.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback