Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "TUNCER ÖZDİL"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda (İMKB) Sektör Bazında İşlem Gören Hisse Senetlerinin Alım-Satım Kararlarında En Yüksek Getirili Stratejinin Belirlenmesi
    (2006) TUNCER ÖZDİL; Cengiz Yilmaz
    Günümüzde fon ihtiyacı duyan ekonomik birimler uzun vadeli fon taleplerini ekonomik sistemin gereklerine uygun olarak sermaye piyasalarından karsılamaktadırlar. Firmalar menkul kıymet borsalarına tahvil ve hisse senedi ihraç ederek fon ihtiyaçlarını piyasa kosullarına uygun olarak temin edebilmektedirler. Özellikle birincil piyasada halka arz edilen hisse senetleri; ikincil piyasada yatırımcılar arasında piyasa kosullarına baglı olarak alım satım yoluyla el degistirmektedir. Bu piyasalarda islem yapan yatırımcılar için, hisse senetlerinin degisen piyasa kosullarına göre olusan fiyat hareketlerinden kazanç elde etme istegi; sermaye piyasasında her zaman geçerli, temel hedeflerdendir. Yatırımcılar bu hedeflerine ulasabilmek için hisse senetlerinin gelecekteki fiyat degisimlerini önceden bilmek isterler. Ancak çogu zaman bu piyasalardaki belirsizlik ve risk bunu olanaksızlastırmaktadır. Bu durumda, bu piyasalarda islem yapan bireysel yatırımcılar, alım satım kararı verirken kendilerine özgü bireysel gözlem, bilgi ve deneyimlerinden yola çıkarak belli stratejiler gelistirirler. Bu stratejilerde asıl önemli olan; seçilen hisse senedinin ne zaman alınıp, ne zaman satılacagının dogru bir sekilde belirlenmesidir. Önceden zamanlamanın dogrulugunu veya yanlıslıgını kestirmek olanaksızdır. Aynı durum kararın alınmasında kullanılan strateji için de geçerlidir. Çalısmamızda hisse senedi alım satımında uygun zamanlama bireysel yatırımcılar açısından simülasyon yoluyla incelenmektedir. Yatırımcıların alım satım kararlarını verirken olası stratejileri belirlenmistir. Ardından bu stratejiler; stanbul Menkul Kıymetler Borsasında tanımlanmıs olan sektör endekslerinin kapanıs degerlerine uygulanarak her bir sektör için uygun strateji belirlenmeye çalısılmıstır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Genç kadın ve erkeklerin müzik ürünü dinleme cihazı ve korsan ürünler karşısındaki tutum ve farklılıkları
    (2009) TUNCER ÖZDİL; Cengiz Yilmaz; Ömer KAPANCIOĞULLARI
    Bilgisayar, internet, müzik ürünü formatı, müzik dinleme cihazı teknolojilerinde meydana gelen her ilerleme müzik ürünlerinin satın alım yerini ve miktarını, ürün çesidini, ürün üretim yöntemini ve miktarını, endüstrideki kisi gruplarını, hatta endüstri modelini degistirebilir. Degisime bu kadar açık olan müzik endüstrisinde kisilerin müzik ürünlerini dinleme cihazları ve korsan ürünlere karsı tutumları farklılık gösterebilmektedir. Tüm dünyada oldugu gibi ülkemizde de satısların düsmesinin en önemli nedeninin korsan satıslar oldugunu ve endüstride satın alımların önemli bir bölümünü genç nüfusun gerçeklestirdigini düsündügümüzde, genç kesimin korsan ürünlere karsı tutumlarının arastırılması gerektigine inanmaktayız. Bu çalısma ile genç kadın ve erkeklerin müzik ürünlerini dinleme cihazlarını kullanım farklılıgını ortaya koymak, fiziksel ve dijital korsanlıga bakıs açılarını incelemek amaçlanmıstır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Girdi-çıktı analizi yaklaşımıyla Türkiye ve Kazakistan ekonomilerinin karşılaştırılması
    (2014) TUNCER ÖZDİL; Ainura TURDALIEVA
    Günümüzde bilişim teknolojilerindeki başdöndürücü gelişmeler ve küreselleşmenin de etkisiyle ekonomik anlamda ülkelerarasındaki sınırlar ortadan kalkmış, önceleri daha dar bir coğrafi alanda yaşanan rekabet dünya geneline yayılarak gelişmişve gelişmekte olan tüm ülke ve bölgeleri doğrudan etkiler hale gelmiştir. Bu süreçte; benzer özelliklere, coğrafyaya ve çıkarla-ra sahip ülkeler güçlerini birleştirerek daha güçlü rekabet orta-mı yaratma çabasına girişmişlerdir.Kuşkusuz etkin ekonomik işbirliği, dağılma sonrası dönemde hızla ekonomik kalkınmalarını sağlama çabasında olan Orta Asya Türk Cumhuriyetleri için de geçerlidir. Ekonomik işbirliğinin ülkelerin karşılıklı ekonomik çıkarlarını arttıracak şekilde gerçekleştirilebilmesinde, ülke ekonomilerinin üretim yapılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve aradaki ilişkilerin buradan elde edilen sonuçlara göre planlanması son derece önemlidir.Çalışmamızda böyle bir düşünceyle, Türkiye ve Kazakistanekonomilerinin üretim yapılarının karşılıklı incelenmesi amaçlanmaktadır. Her iki ülke üretim yapılarındaki benzerlik ve farklılıkların karşılaştırmalı incelenmesi girdi-çıktı analizi yaklaşımıyla yapılmaktadır.Çalışmada, her iki ülkede İstatistik Kurumu tarafından hazırlanan birbirine uygun, yakın tarihli Girdi-Çıktı Sonuç tabloları kullanılarak, ileri-geri bağlantı etkileri ve kilit sektörlerin karşılaştırılması, aragirdi kullanımlarında etkenlik ve üretim tekniklerindeki benzerliklerin araştırılması yoluyla dış ticaret ve üretim yapılarının karşılaştırılması yapılacaktır. Elde edilen sonuçlar iki ülkenin ekonomik ilişkilerinin daha da geliştirilebilmesi bakımından değerlendirilerek taraflara öneriler getirilmeye çalışılacaktır.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback