Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Zafer Karadeniz"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Robbery-related homicides of taxi drivers in three big cities of Turkey between 1996 and 2006
    (2010) Şenal Berna ERASLAN; Nergis Canturk; Zafer Karadeniz; Mahmut AŞIRDİZER; Mehmet Sunay YAVUZ
    Amaç: Taksi şoförü cinayetleri, meslekle ilişkili cinayetler arasında en yüksek yaygınlığa sahiptir ve bu cinayetlerin çoğunun altında yatan sebep gasptır. Sunulan çalışmanın amacı, gasp amaçlı taksi şoförü cinayetlerini, bu cinayetlerde yer alan kurban ve saldırganların özelliklerini araştırmak ve bu cinayetleri azaltabilecek güvenlik önlemlerini tanımlamaktır.Hastalar ve Yöntemler: 1996-2006 yılları arasında İstanbul, Ankara ve İzmir şehirlerinde gasp amacıyla öldürülmüş taksi şoförlerine ait otopsi, olay yeri inceleme, güvenlik ve ölüm raporları incelendi.Bulgular: Toplam 109 taksi şoförü (tümü erkek; ort. yaş 41.6±12) gasp amacıyla öldürülmüştü. Kurbanların çoğu gece ve akşam saatlerinde (n=80; %90.9) (p<0.01) ve kenar mahallelerde (n=53, %52.48), (p<0.01) öldürülmüştü. Ateşli silahlar en sık kullanılan silahlardı (n=60, %55.05; p<0.01) ve öldürücü yaraların çoğu baş bölgesindeydi (n=61, %41.78; p<0.01). Taksilerde bulunan güvenlik önlemleri, taksi şoförü cinayetlerinin önlenmesinde yeterli olmamıştı.Sonuç: Teknolojik güvenlik cihazlarının kullanımı taksi şoförlerinin güvenliğinin sağlanmasında önemli bir yer tutmakla birlikte, bu problemin kesin çözümünün silahlanmanın önlenmesi ile mümkün olabileceğini düşünmekteyiz.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback