Browsing by Author "erkan atalmis"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeyleri ile İşe Bağımlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki: Kahramanmaraş İli Örneği(2022) erkan atalmis; AHMET NACARBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma düzeyleri ile işe bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi\rincelemektir. Nicel bir çalışma olan araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın\revrenini; 2018-19 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde görev yapmakta olan öğretmenler\roluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 707 öğretmen\roluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Akın ve Yıldırım (2015) tarafından geliştirilen\r“Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeyleri Ölçeği” ve Robinson (1989) tarafından geliştirilip Apaydın (2011)\rtarafından Türkçe’ye uyarlanan “İşe Bağımlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğretmenlerin\reğitime inanma düzeyleri ile işe bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Korelasyon\rtesti kullanılmış ve anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ayrıca çalışmada katılımcıların eğitime inanma düzeyleri\rve işe bağımlılık düzeylerinin çeşitli demografik özelliklere göre değişip değişmediğini belirlemek için fark\rtestleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, katılımcıların eğitime inanma düzeylerinin sadece\rkurum düzeyi ve yerleşim yeri birimi türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.\rKatılımcıların işe bağımlılık düzeylerinin ise hiçbir demografik değişkene göre anlamlı bir şekilde farklılık\rgöstermemektedir. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitime inanma düzeyleri ile işe bağımlılık\rdüzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin bulunmadığı belirlenmiştir.Item LİSE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANMAYA YÖNELİK TUTUMLARI İLE STANDART TESTLERE YÖNELİK İNANÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2024) Murat Yiğittekin; erkan atalmisBu araştırmanın amacı lise öğretmenlerinin öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaya yönelik tutum (ÖMÖYTKYT) ile standart testlere yönelik inanç (STYİ) düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Nicel bir çalışma olan araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde yer alan liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 585 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Koç (2014) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeği”, Magee ve Jones (2012) tarafından geliştirilen ve İlhan, Çetin ve Kinay (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Standart Testlere Yönelik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmada ÖMÖYTKYT ile STYİ düzeyleri arasındaki ilişkiyi bulmak için Pearson Korelasyon Analizi uygulandıktan sonra ilişkinin anlamlı, negatif yönde ve orta düzeyde olduğu sonucu bulunmuştur. Çalışmanın sonunda araştırma bulguları alan yazındaki bulgularlarla ilişkilendirilip davranışçı ve yapısalcı yaklaşım çerçevesinde tartışılmış ve ardından politika geliştiricilere, uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Item TÜRKİYE’DE ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL SPOR OYUNLARI OYNAMA MOTİVASYON DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI(2024) Orçun KEÇECİ; EYLÜL DUTKİN; erkan atalmis; sinan seyhanDijital oyunlardaki teknolojik gelişmeler dikkate alındığında, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik temelli oyunlara yönelik güdülenmenin artık geleneksel olarak kabul edilebilecek dijital oyunlara yönelik motivasyon kaynaklarından hangi noktalarda farklılaştığının öğrenilmesi önemli bir kazanım olabilir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de öğrenim gören e-sporcu ve rekreasyonel olarak dijital spor video oyunları oynayan üniversite öğrencilerinin dijital spor video oyunlarındaki motivasyon düzeylerini incelemektir. Araştırmaya 18-24 yaşları arasında, 72 e-sporcu ve 81 rekreasyonel olarak dijital spor video oyunları oynayan gönüllü bireyler katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kilci (2022) tarafından Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış Dijital Spor Oyunları Motivasyon Ölçeği (DSOMÖ) kullanılmıştır. Ölçek yanıtları, üniversite öğrencilerinin dijital spor oyunları oynama motivasyonunun cinsiyete ve oyuncu tipolojisine göre farklılaşabildiğini göstermektedir. Özellikle e-sporcuların rekreasyonel dijital oyunculara göre daha yüksek motivasyona sahip olmasına yönelik bulgular dikkat çekmektedir. Sonuç olarak, üniversite öğrencileri bakımından dijital spor oyunları oynama motivasyonunun çeşitli demografik özelliklere göre değişkenlik gösterebildiği anlaşılmaktadır. Geleneksel farklı spor branşlarının dijital spor oyunları oynamada nasıl bir motivasyon kaynağı olabileceğinin de araştırılması bu çalışmadan sonra yapılması gereken diğer bir konu olarak önerilebilir.