Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "MURAT AKYILDIZ"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Students’ views on Laboratory Applications: Izmir sample
    (2011) Burak Feyzioğlu; İlker ÇOBANOĞLU; Barış DEMIRDAĞ; Alev Ateş Çobanoğlu; Eralp ALTUN; MURAT AKYILDIZ
    Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı kurama göre hazırlanan kimya ders programının uygulanmaya başlandığı ortaöğretim kurumlarında laboratuvarın ne kadar etkili kullanıldığını, yenilenen ders programına laboratuvar öğrenme ortamının ve öğretmenlerin ne kadar hazırlıklı olduklarını öğrencilerin görüşleriyle belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında İzmir ilinde kimya dersi alan, farklı okul türleri ve sınıf düzeylerinde yer alan 2289 ortaöğretim öğrencisine “Kişisel Bilgi Formu” ve “Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Görüş Anketi” (LUYA) uygulanmıştır. Öğrenciler, genelde haftalık ders programında deney için özel ders saati ayrılmadığını, deney ile ilgili önceden bilgilendirilmediklerini, öğretmenin deney adımlarının tümünü denetlediğini ancak değerlendirmede laboratuvar uygulamalarına yer verilmediğini belirtmişlerdir. Buna karşın yapılan deneylerin ders süresince işlenen konuya uygun olduğunu, deneyi bilerek yaptıklarını, güvenlik önlemlerinin alındığı ortamda uygulamaların yapıldığını ve deney sonucunun öğretmenle beraber değerlendirildiğini belirtmişlerdir. Veriler okul türü, sınıf türü ve cinsiyete göre analiz edilmiş ve sonuçlar tartışılmıştır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Kimya öğretmenlerinin laboratuvar uygulamalarına yönelik algıları ölçeği geliştirilmesi
    (2012) Burak Feyzioğlu; MURAT AKYILDIZ; Eralp ALTUN; Barış DEMIRDAĞ
    Bu çalışmanın amacı, yenilenen ortaöğretim kimya ders programı dikkate alınarak laboratuvar uygulamalarının amaçları, laboratuvarın etkililiği ve kimya dersinin planlanması açısından öğretmenlerin algılarını belirleyen geçerli, güvenilir ve güncel bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmaya İzmirdeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 408 kimya öğretmeni katılmıştır. Çalışma sonucunda, kimya öğretmenlerinin laboratuvar uygulamalarına yönelik algılarını ölçen, üç alt faktörden oluşan güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçeğin alt faktörlerinin güvenirlik katsayıları 0.92 ile 0.70 arasında, ölçeğin maddelerinin faktör yükleri 0.83 ile 0.45, ayırt edicilik katsayıları 0.42 ile 0.79 arasında değişmektedir. Ölçeğin üç faktörlü yapısının doğrulayıcı faktör analizi sonucu RMSEA değeri 0.06 olarak bulunmuştur. Sonuçlar ölçeğin güvenilir ve geçerli bir araç olduğunu göstermiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ortaöğretim öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri testi geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (2012) Eralp ALTUN; Burak FEYZİOĞLU; MURAT AKYILDIZ
    Bilimsel süreç becerileri, her bireyin, bilim okuryazarı olabilmek, bilimin doğasını kavrayarak yaşam kalitesini ve standardını artırabilmek için günlük yaşamın her aşamasında kullanabileceği yetenekleri içerir. Bu çalışmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerine uygun temel ve üst düzeyde bilimsel süreç becerilerini (BSB) ölçen geçerli, güvenilir ve güncel bir ölçme aracı geliştirmektir. Test geliştirilirken, yenilenen 9., 10. ve 11. sınıf kimya ders programı içerik kazanımları, kimya-teknoloji-toplum-çevre kazanımları ve iletişim, tutum ve değer kazanımlarından yararlanılarak günlük yaşamda karşılaşılan problem durumları verilmiş, öğrenciden bilimsel süreç becerilerini kullanarak bu durumları çözmesi beklenmiştir. Çalışmaya İzmir ilinde Meslek Lisesi ve Anadolu lisesinden toplam 222 öğrenci katılmıştır. Toplam 30 çoktan seçmeli sorudan oluşan testin KR20 güvenirlik katsayısı 0.83 olarak hesaplanmıştır. Geliştirilen test; gözlem, sınıflama, ölçme, ilişki kurma, çıkarım yapma, tahminde bulunma, hipotez kurma, değişken belirleme ve kontrol etme, araştırma tasarlama, veri toplama ve kaydetme ve verilerin analizi alt faktörlerinden oluşmaktadır. Test, alanyazında yer alan gözlem, ölçme, verilerin toplanması, problemin belirlenmesi, deney tasarlama, elde edilen verilerin işlenmesi ve görsel olarak ifadesi, yorum ve değerlendirme faktörlerinden oluşan modele de uygundur. Testin ilk modele göre yapısının doğrulayıcı faktör analizi sonucu RMSEA değeri 0.024, ikinci modele göre 0.034 olarak bulunmuştur. Sonuçlar testin güvenilir ve geçerli bir araç olduğunu göstermiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Seviye belirleme sınavları (SBS) ve öğrenci başarılarını belirleme sınavlarının (ÖBBS) başarı ortalamalarının karşılaştırılması
    (2013) MURAT AKYILDIZ; Cengiz ÖZSAN; Murat Yalçın; Nebil EKİZ; M. Fuat KENÇ
    Eğitimde değerlendirme türleri, programa girişte, süreçte ve çıkışta uygulanış amacına göre farklılık göstermektedir. Ülkemizde uygulanan büyük ölçekli değerlendirme sınavları temelde sıralama, seçme, yerleştirme, sorumlu tutma, gözlemleme ve durum belirleme olarak farklı amaçlara hizmet etmektedir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) 2008-2009-2010 yıllarında uyguladığı Seviye Belirleme Sınavları (SBS) ile MEB mülga Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Başkanlığının (EARGED) uyguladığı Öğrenci Başarılarını Belirleme Sınavlarıında (ÖBBS) aynı yıllarda, aynı öğrencilerin sınav başarı ortalamalarına ilişkin verileri karşılaştırılmıştır. 2008-2009-2010 yılı SBS ve ÖBBS verilerindeki alan başarıları sınıf ve yıl bazlı değerlendirilmiş, trendin gözlenmesi sağlanmıştır. Çalışma sonucunda SBS ve ÖBBS arasında öğrencilerin akademik başarılarının sıralanması bakımından benzerlik görülmüştür. Bu sonuç, bu iki sınavın birbirlerinin yerine kullanılabileceğini göstermektedir. Dolayısıyla öğrenciler üzerinde stres ve baskı oluşturmanın yanında uzun süreli sınav hazırlığı gerektiren, yarışma odaklı SBSnin kaldırılmasının faydalı olacağı görüşü kuvvet kazanmıştır. SBS yerine yapılabilecek izleme amaçlı değerlendirmelerle hem benzer sonuçlara ulaşılabilecek hem de öğretim çabalarının etkisiz kaldığı noktalar belirlenerek sürecin iyileştirmesine dönük çalışmalar yapılabilecektir.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback