Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All Contents
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Meltem ONAY"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    \"İşletmelerde girişimcilik özelliğini etkileyen faktörler: İç girişimcilik
    (2010) Meltem ONAY; Selin ÇAVUŞOĞLU
    Degisim, günümüzde yaşamı belirleyen temel kuraldır. Gerek iç gerekse dıs çevreyle sürekli etkilesim içerisinde olan isletmeler, bu degisimden etkilenmeden hayatlarını sürdürmelerine imkan bulamamaktadırlar. Bu nedenle girisimci bir örgüt, çevrenin kendilerine sundugu degisim parametrelerini tanımak ve onlarla uyum içerisinde yasamak zorundadır. Bu düsüncelerle yapılan arastırmanın iki amacı bulunmaktadır. Birincisi; var olan bir örgüt içerisinde yapılan girisimcilik faaliyetlerine ve çevresel özellikler ile örgütsel performansın bu faaliyetlerle olan iliskisine ısık tutabilmek, ikincisi ise; ele alınan iki sehirde farklı sektörlerde faaliyette bulunan isletmeler açısından ele alınan degiskenler arasında bir farklılıgın bulunma durumunu tespit edebilmektir. Bu amaç dogrultusunda; İzmir ve Manisa’da üç farklı sektörde faaliyet gösteren altı isletmede bir anket çalısması yapılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre; örgütün girisim yönelimlerini olusturan faktörlerden “yenilik boyutu”nun; örgütlerin girisimcilige verdigi önemi etkileyen örgütsel degiskenlerden “örgütsel ve yönetsel destek boyutu”nun; dıs çevresel özelliklerin iç girisimcilige verilen önemini vurgulayan çevresel algı düzeyinde “çevresel dinamizm boyutu”nun diger boyutlara göre iç girisimcilik üzerinde daha etkili oldugu tespit edilmistir. Ayrıca, iki sehirde faaliyet gösteren otomotiv ve gıda sektöründe faaliyette bulunan isletmelerin “yenilik boyutu”nda, kimya sektöründe ise “yenilenme boyutu”nda farklılıklar bulunmustur.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Çalışanın sahip olduğu duygusal zekasının ve duygusal emeğinin, görev performansı ve bağlamsal performans üzerindeki etkisi
    (2011) Meltem ONAY
    Çalışma yaşamında duygusal emek; çalışanların hizmet verdikleri süre içinde, kendilerinden beklenen duyguları sergilemeleridir. Çalışanların emek sürecine katabildikleri son olgu duygularıdır. Özellikle sağlık sektöründe çalışanlardan, hastalara/ müşterilere karşı bir takım duygular sergilemeleri beklenmektedir. Bu duyguların kontrolünde bireyin sahip olduğu “duygusal zeka” onun bireysel iş başarısı kadar bireysel performansını da etkilemektedir. Bu düşüncelerle yapılan araştırmanın temel konusu; sağlık sektöründe hastalarla oldukça yakın ilişki içinde bulunan hemşirelerin “duygusal zeka” ve “duygusal emek” boyutlarını tespit ederek, bu kişilerin hizmet sonucunda göstermiş olduğu performans kalitesinin artırılabileceğinin mümkün olabileceğini kanıtlamaya yöneliktir. Bu amaca ulaşmak için, Celal Bayar Üniversitesi Hastanesinde görev alan 72 hemşire üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Sonuçlar oldukça dikkat çekicidir: Ele alınan bütün değişkenler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca “yüzeysel davranış” şeklinin dışında “duygusal emek” boyutları arasında bulunan “derin davranış” ile “duygusal zeka” boyutlarını oluşturan faktörler arasındaki pozitif ve anlamlı ilişki, çalışanın iş performansını olumlu yönde etkilemektedir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Kişi-kültür uymunun kariyer planlaması üzerindeki etkileri
    (2011) Meltem ONAY; Uğur ZEL
    Araştırma, bir kuruma yeni alman personelin kişilik özellikleri ile örgütün kültürü arasında ne ölçüde benzerlik ve uyum gösterdiğini belirlemeye yöneliktir. Bu uyumluluk göstergesinin aynı zamanda çok yönlü ve sınırsız kariyer tercihinde de etkili olabileceği düşünülebilir. Bu düşüncelerle, İzmir PTT işletmesinde son beş yıl içinde göreve başlayan personelin kişilik özellikleri, kariyer tercihleri ve kurum kültür tiplerinden hangisinin personel tarafından algılandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Anket sonuçları oldukça etkileyicidir: Hiyerarşik bir örgüt kültürüne sahip olduğunu düşünen yeni personelin büyük bir çoğunluğunun \"hedef yönelimli\" kişilerden oluştuğu, \"çok yönlü kariyeri\" tercih ettikleri söylenebilir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    ULUSLARARASI PAZARLARDA TÜRK MARİNALARIN MARKA KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ: ÇEŞME VE DİDİM MARİNA ÖRNEKLERİ
    (2015) Mustafa TANYERİ; GÜNES AÇELYA SIPAHI; Meltem ONAY
    Yat sahipliğinin artması ve yatçıların daha temiz denizlere, kalitelihizmet ve uygun fiyatların olduğu kıyılara yönelmesi ile ülkemize olan talepartışına bağlı olarak son yıllarda marina sayıları ve yatırımları artmıştır. Ancakdünyada marka olmuş marinalara sahip olabilmek ve marka olmanınavantajlarından faydalanabilmek için marina pazarındaki mevcut ve potansiyelpazar bölümlerini belirlemek, hedef pazar seçimi ve belirlenen hedef pazarauygun stratejiler ile marinaların kendini en uygun şekilde konumlandırmasınısağlamak gerekmektedir. Çalışma ile Türk marinalarında uygulanan markakonumlandırma stratejilerinin ne şekilde belirlendiğinin ve bu aşamada hangifaktörlerin etkin olduğunun tespitiyle birlikte marina sektörünün gelecektekiyapılandırılmasında, çevre ülkelerdeki marka olmuş marinalar ile kıyaslayarak,marka konumlandırmalarını tekrar gözden geçirmeleri için bir öneri sistemisunabilmek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için Çeşme ve Didim Marinayöneticileri ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda,kıyaslanan marinalar ile Didim ve Çeşme Marina arasında benzer özelliklerbulunmuş olsa da, tercih edilen marina olmak için her iki marinanın yenidenmarka konumlandırma konusunda farklı stratejiler uygulamaları gerektiğiortaya çıkmıştır.

Manisa Celal Bayar University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback