Browsing by Subject "Bilgi"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Celal bayar'ın kayseri cezaevi'nden tahliyelerinin basına yansımaları(2014) NURETTIN GÜLMEZ; Süleyman AşıkDemokrat Parti iktidarı 27 Mayıs 1960 askeri darbesi ile son buldu. Parti mensupları Yassıadada yargılandılar. Mahkeme kararıyla birçok isim mahkûm oldu. Bu isimlerden biri de 3. Cumhurbaşkanı Celal Bayar idi. Aldığı idam cezası yaşının 65in üstünde olmasından dolayı müebbet hapse çevrilen Bayar, mahkûmiyetini 1961 yılında Kayseri Cezaevinde çekmeye başladı. Fakat yaşının da ilerlemiş olmasından dolayı bir takım sağlık sorunlarıyla karşı karşıya kalmıştır. Bundan dolayı, 1963 yılında altı aylığına tahliye olmuştur. Ancak, tahliyeden sonra Bayarın siyasi içerikli bir takım sözleri gerilime yol açmıştır. Ülke içinde de bazı olaylar meydana gelmiştir. Bunun üzerine de tahliye kararı kalkmış ve Bayar tedavisinin ardından tekrar Kayseri Cezaevine gönderilmiştir. 1964 yılında sağlık sorunları nükseden 3. Cumhurbaşkanı bir kez daha tahliye oldu. 1966 yılında da cumhurbaşkanı Cevdet Sunay tarafından affedilmiştir. Bu çalışmada, Celal Bayarın ilk tahliyesi ve sonrasında yaşanan yeniden tutuklanması ile daha sonra bir kez daha serbest kalışı hakkında bilgi verilecektir.Item Eğitsel içerik üretimi, erişimi ve paylaşımı için yeniden kullanılabilir web- tabanlı bir platformun geliştirilmesi(2023) Birim BALCI; MUSTAFA MURAT INCEOGLUUzaktan eğitimde içerik üretimi için günümüzde, bu amaçla hazırlanmış bağımsız araçlar/yazılımlar ya da eğer sahipse bir Öğrenme Yönetim Sisteminin içerik üretim bileşeni kullanılmaktadır. İçeriğe erişim ise bağımsız ya da Öğrenme Yönetim Sistemleri içindeki içerik havuzları üzerinden sağlanmakla birlikte içerik sağlayıcı ya da sistemin kullanıcıları ile sınırlıdır. Bu da kaynakların ve üretilen eğitsel içerik paketlerinin yeniden kullanılabilir olma oranını düşürmektedir. Bu çalışmada, eğitsel kaynakların ve içerik paketlerinin paylaşılabilir ve yeniden kullanılabilir olmasına yönelik, farklı seviyelerde detaylı arama, kaynak yükleme, üst-veri girişi, içerik organizasyonu oluşturma, içerik paketleme, ön-izleme gibi işlevlere sahip bir platform tasarımı yapılmıştır. LCDM (Learning Content Design Manager-Öğrenme İçerik Tasarım Yöneticisi) platformu, çoklu dil desteğine sahiptir, web tabanlıdır ve üniversite seviyesinde kullanım için tasarlanmıştır. Bir dosya havuzu ve bir içerik paketi havuzuna sahip olan platform gerek kaynaklar, gerekse içerik paketleri arasında arama, erişilebilirlik, ön- izleme ve yeniden kullanılabilirliği desteklemektedir. Platformda toplam 12 modül tanımlanmıştır. Eğitmenler, kendi yükledikleri ve/veya paylaşıma açık durumdaki kaynakları kullanarak hazırladıkları ders içeriklerini içerik paketi olarak depolayabilirler. Öğrenciler ise kayıtlı oldukları ders kapsamındaki paylaşıma açık paketler arasında, arama, ön-izleme, kopyalama yapabilmektedirler. LCDM bir Öğrenme Yönetim Sistemi değildir, bağımsız bir platformdur ve herhangi bir entegrasyon gerektirmemektedir. LCDM platformunda oluşturulan içerik paketleri SCORM2004 desteği olan farklı Öğrenme Yönetim Sistemlerine yüklenerek çalıştırılabilir. LCDM, arama, erişim, paylaşım süreçlerinde içerik geliştiricilerin yükünü hafifletmekte, alınan derslerin içeriklerini erişim ve izleme noktasında da öğrencilere kolaylıklar sağlamaktadır. Bu çalışma, doktora tezi ile ilişkili bir çalışmadır.Item Hakkı Tarık Us’un Kitap ve Kitapçılık Mecmuası(2023) H. Harika DurgunTürk basın tarihinde gazeteci, yazar, kitap koleksiyoneri olarak tanınan Hakkı Tarık Us, Tanin’le başladığı gazetecilik hayatına Tercüman-ı Hakikat, Tasvir-i Efkâr, Hakikat gazeteleri, Aşiyan, Rübab dergileri ve yayınını kardeşleriyle birlikte üstlendiği Vakit gazetesiyle devam etmiştir. Yazarın kitaba olan merakı onu, Kitap ve Kitapçılık adlı bir dergi çıkarmaya yöneltmiştir. Bu makalede, Kitap ve Kitapçılık dergisinin tanıtımı amaçlanarak yayın faaliyeti hakkında bilgi verilmektedir. 1 İkincikanun (Ocak) 1936 – 15 Nisan 1937 tarihlerinde on beş günde bir yayınlanan dergi, toplam 30 sayı çıkmıştır. Derginin yayın direktörlüğünü Refik Ahmet Sevengil üstlenmiştir. Kitap ve Kitapçılık dergisinde matbaa, kütüphane, kitapçılar ve kitapseverler hakkında yazılar yayınlanmış, yerli ve yabancı basının eserleri tanıtılmıştır. Derginin yazar kadrosunda Refik Ahmet Sevengil, Niyazi Ahmet Banoğlu, Asım Us, Ömer Rıza Doğrul gibi önemli isimler yer almıştır. Ele aldığı konularla önemli bir boşluğu dolduran Kitap ve Kitapçılık dergisi, aynı zamanda Türk kültür tarihine de hizmet etmiştir.Item Girişimcilikte Dijitalleşme: Kadın Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma(2023) melike turhanEkonomik büyüme ve kalkınmanın temel kaynağı olarak görülen girişimcilik faaliyetleri, günümüz teknolojik gelişmeler ışığında hızla değişime ayak uydurma çabası içerisindedir. Ülkelerin girişimcilik ekosisteminde girişimci firma sayılarının arttırılmasında, kadın girişimci rolünün de etkisi gerek araştırmacılar gerekse politika yapıcıları tarafından vurgulanmaktadır. Bu çalışmanın amacını, kadın girişimcilerin girişimcilikte dijitalleşmeyle ilgili bakış açılarını ve dijitalleşmeyi nasıl uygulamaya koyduklarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma verileri, Amasya ilinde faaliyet gösteren 18 kadın girişimciler ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırmalarda kullanılan Maxqda 2022 nitel analiz programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarında “Girişimcilikte Dijitalleşme” ana temasında; “Demografik Özellikler”, “Firma Yapısı”, “Girişimcilik Algısı”, “Kadın Girişimci Olmak” ve “Dijitalleşme Algısı” alt temalar elde edilerek; alt temalar ve kodlamalar arasındaki örüntü katılımcı alıntılarıyla incelenmiştir.Item COVİD-19 ACİL UZAKTAN EĞİTİM DÖNEMİNDE VERİLEN MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN AKADEMİSYEN VE ÖĞRENCİ DENEYİMLERİ: SİSTEMATİK LİTERATÜR İNCELEMESİ(2024) Nuray DEMİREL ARICICovid-19 pandemisi, tüm dünyada eğitimin her kademesinde geleneksel eğitim modelinden acil uzaktan eğitime geçilen bir dönüm noktası olmuştur. Bu dönemde uzaktan eğitime ilişkin yapılan araştırmaların sayısı literatürde hızla artış göstermiştir. Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminde Türkiye’de yükseköğretim kurumlarında verilen acil uzaktan muhasebe eğitimine ilişkin akademisyen ve öğrenci deneyimlerini araştıran çalışmaları sistematik olarak analiz etmek ve raporlamaktır. Bu amaçla araştırmaya dahil edilen çalışma- lar; (i) acil uzaktan eğitimde karşılaşılan problemler, zorluklar ve kısıtlar, (ii) uzaktan eğitimin sağladığı olanaklar ve fırsatlar, (iii) sunulan uzaktan eğiti- min kalitesi ve etkinliği ile (iv) uzaktan eğitimin kalitesinin ve etkinliğinin arttırılması amacıyla geleceğe yönelik yapılabilecek iyileştirmeler ve öneriler çerçevesinde incelenmiştir. Bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, acil uzaktan muhasebe eğitiminin hem akademisyenler hem de öğrenciler ta- rafından etkin ve verimli bulunmadığı ve muhasebe eğitiminde geleneksel yüz yüze modeli tercih ettikleri tespit edilmiştir.Item Seçim Coğrafyasına Yeni Bir Yaklaşım Olarak Sosyal Medya Veri Madenciliği(2024) Burak OĞLAKCI; ALPER UZUNSosyal medyada yer alan bireysel söylemler ve tutumlar, sahip oldukları mekânsal-zamansal bilgilerle birlikte seçim coğrafyası için kullanıldığında seçmen davranışları ve oy tercihleri hakkında önemli ipuçları sağlayabilmektedir. Sosyal medya verilerini kullanan seçim odaklı farklı çalışmalar olsa da bu çalışmalar oyların ardındaki nedenleri mekânsal olarak anlamaktan uzak kalmıştır. Bu araştırma, seçim coğrafyası alanı için yeni sayılabilecek veri ve yöntemleri kullanarak seçmen davranışı ve oy vermedeki farklılıkları anlamayı, oy verme üzerindeki bağlamsal etkileri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada X (Twitter) üzerinde Yenimahalle (Türkiye) ilçesinden paylaşılan seçim odaklı tweetleri elde ediyor, duygu durumlarını belirliyor, tweetlerdeki baskın konuları tespit ediyor ve adayların X (Twitter) üzerindeki popülerlik oranları ile gerçek oy oranları arasındaki ilişkiyi ortaya koyuyoruz. Sonuç olarak, X (Twitter) üzerinde kullanıcılar tarafından oluşturulan mekân-zamansal veriler, seçmen davranışı/katılımı ve oy vermedeki farklılıkları anlamanın yanı sıra oy verme üzerindeki bağlam etkilerinin ortaya çıkarılmasında önemli bir yer tutmaktadır.