Browsing by Subject "Deniz"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Visko-elastik mesnetlenmiş askıdaki deniz borularının etrafında oluşan düzenli dalga kökenli akışın non-lineer dinamik analizi(2009) ümit gökkuş; Adem EREN; B. Gültekin SINIR-Item INTERMODAL LİMANLAR \\{E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI(2013) Didem ÇAVUŞOĞLU; GÜL DENKTAŞ ŞAKARLiman işletmelerinin yoğun rekabet ortamında mevcut ve potansiyel müşterilerine hizmetlerini ve faaliyetlerini sunmada ve bu hizmet ve faaliyetlere yönelik bilgilendirme yapmada pazarlama iletişiminin ve pazarlama iletişimi bileşenlerinin önemli bir etkisi bulunmaktadır. Limanların pazarlama iletişimi süreçlerinde kendilerini rakip limanlardan farklılaştırmak ve daha fazla müşteri elde etmek adına odaklandıkları belli başlı unsurlar olabilmektedir. Limanların ard bölgeleri (hinterlandları) ile etkin bağlantılar kurabilmeleri ve bu kapsamda intermodal yönlü liman olabilmeleri farklılaştırıcı unsurlardan birisi olarak değerlendirilebilmektedir. Bu çalışma pazarlama iletişimi kavramı ile bağlantılı olarak intermodal yönlü liman sistemlerine ilişkin temel kavramları incelemektedir. Çalışmanın ana amacı içerik analizi yöntemi ile ESPO (European Sea Ports Organization) üyesi limanların web sitelerinin incelenmesiyle birlikte intermodal taşımacılığa yönelik değişkenlerin pazarlama iletişimlerinde ne derece kullanıldığını belirlemektir. Araştırmanın bulgularına göre \"intermodal, multimodal, kombine taşımacılık\" terimlerine ve intermodal özelliklerine web sitelerinde en çok yer veren limanların Belçika, Fransa, Hollanda ve Almanya'da Hamburg- Le Havre limanları sırasında olduğu görülmüştür. Bu durum intermodal yönlü liman farkındalığı ile gelişmiş liman sistemleri arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir.Item ULUSLARARASI PAZARLARDA TÜRK MARİNALARIN MARKA KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ: ÇEŞME VE DİDİM MARİNA ÖRNEKLERİ(2015) Mustafa TANYERİ; GÜNES AÇELYA SIPAHI; Meltem ONAYYat sahipliğinin artması ve yatçıların daha temiz denizlere, kalitelihizmet ve uygun fiyatların olduğu kıyılara yönelmesi ile ülkemize olan talepartışına bağlı olarak son yıllarda marina sayıları ve yatırımları artmıştır. Ancakdünyada marka olmuş marinalara sahip olabilmek ve marka olmanınavantajlarından faydalanabilmek için marina pazarındaki mevcut ve potansiyelpazar bölümlerini belirlemek, hedef pazar seçimi ve belirlenen hedef pazarauygun stratejiler ile marinaların kendini en uygun şekilde konumlandırmasınısağlamak gerekmektedir. Çalışma ile Türk marinalarında uygulanan markakonumlandırma stratejilerinin ne şekilde belirlendiğinin ve bu aşamada hangifaktörlerin etkin olduğunun tespitiyle birlikte marina sektörünün gelecektekiyapılandırılmasında, çevre ülkelerdeki marka olmuş marinalar ile kıyaslayarak,marka konumlandırmalarını tekrar gözden geçirmeleri için bir öneri sistemisunabilmek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için Çeşme ve Didim Marinayöneticileri ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda,kıyaslanan marinalar ile Didim ve Çeşme Marina arasında benzer özelliklerbulunmuş olsa da, tercih edilen marina olmak için her iki marinanın yenidenmarka konumlandırma konusunda farklı stratejiler uygulamaları gerektiğiortaya çıkmıştır.Item Experimental and Numerical Modal Analysis of a Bladed Rotor(2022) Ahmet Fatih AK; engin; Gözde Sarı; Ahmet Alper AkisThe behavior of an asymmetric bladed rotor was investigated in this study. The bladed rotor which performs solid-solid, liquid-liquid, liquid-solid separation processes is part of the decanter machine and named as screw conveyor. The purpose of this study is to determine the dynamics of the rotor on the free conditions for future development of the asymmetric and blade assembled rotors. It is important for the designer to determine the natural frequencies of the bladed asymmetric rotor so that some precautions can be taken during the design of the machine and in the operating conditions of the machine. This study consisted of two parts. In the experimental one, the modal test of the bladed rotor was performed and in the numerical part, the modal analysis of the rotor was carried out under free-free boundary conditions using a simulation program based on the finite-element method. The natural frequencies of the blades and the rotor were obtained experimentally and numerically. It was found that the experimental results and numerical results were in good agreement. Besides, it was concluded that the two mode shape was equal to the transverse mode frequency of the rotor and blades and the following mode shapes correspond to the bending and torsion mode frequencies of the blades. Since the shape properties of the rotor and blades are different, it has been observed experimentally and numerically that their natural frequencies also differ.Item AB DENİZ GÜVENLİĞİ STRATEJİSİ: TEORİK BİR İNCELEME(2022) KÜBRA ÇOBAN HASTUNÇAB deniz dış ve güvenlik politikası entegrasyonunu nasıl açıklayabiliriz? Yani AB’nin dış ve güvenlik politikasına yeni bir boyut olarak ‘deniz’in eklenmesini nasıl açıklayabiliriz? Denizcilik alanında entegrasyonu sağlayan temel mekanizmalar nelerdir? Üye devletlerin başlangıçta karşı çıktıkları AB Deniz Güvenliği Stratejisi’ni (ABDGS) (EU Maritime Security Strategy-EUMSS) kısa bir süre sonra kabul etmesinde hangi itici güçler etkili olmuştur? Bu makale, ABDGS’nin benimsenmesine ilişkin teorik bir çalışma yürüterek bu soruları açıklığa kavuşturmayı amaçlamaktadır.Item Mikro İnsansız Hava Aracı İçin Batarya Tüketim Modelinin Elde Edilmesi(2023) BARIS GOKCE; serkan çaşkaİnsansız hava araçları günümüzde insanlar için tehlikeli ve zahmetli olabilecek birçok uygulamada kullanılmaktadır. Bu araçların kullanım alanını kısıtlayan en büyük etkenlerden biri batarya kapasitelerinin birçok uygulama için yeterli olmamasıdır. Son yıllarda, bu kısıtın ortaya çıkardığı zorlukları en aza indirmek için insansız hava araçlarının farklı etkenler altında batarya tüketimlerinin nasıl gerçekleştiğine dair çalışmalar olmuştur. Bu çalışmada mikro sınıfında bir insansız hava aracının yatay düzlemde farklı hızlarda hareket ettirilmesi durumunda oluşacak batarya tüketim değerleri deneysel olarak elde edilmiştir. Batarya tüketimine ait veriler kullanılarak doğrusal regresyon ve doğrusal olmayan regresyon yöntemleri ile batarya tüketim modelleri elde edilmiştir. Deneysel veriler ve modellerin başarısını gösteren sonuçlar tablo ve grafik halinde sunulmuştur.Item A constructive heuristic for the heterogeneous drone delivery problem that considers packages' setups and battery capacity with the aim of minimizing weighted total waiting times of customers(2023) murat şahinThis article considers the heterogeneous drone routing problem, which takes into account the setup times of customers’ packages and aims to minimize the weighted total waiting times of customers. Cases where drones differ from each other in terms of battery capacity, carrying capacity, speed and load capacity have been handled. The battery capacity has been associated with the payload carried by the drone as long as it stays in the air. A constructive heuristic has been suggested and many test instances have been used to show how the efficiency of the algorithm changes when different priority values are used. As a result, it has been seen that good solutions can be obtained by assigning the light customer packages to the fast drones for the given test instances by using the suggested constructive heuristic.Item Dynamic response of Akcakoca RCC Dam including galleries(2024) Muhammet Ensar YIGIT; Murat Emre Kartal; Fethi Şermet; Emin HÖKELEKLİDams are structures that demand a significant amount of concrete, making them costly constructions. Hence, various alternative methods are employed for dam construction, one of which is the use of Roller Compacted Concrete (RCC). This is a case study, which focuses on examining the behavior of RCC dams with and without galleries under seismic excitations, considering the Akçakoca RCC dam in Düzce Province. The seismic ground motion data from the 1999 Düzce earthquake were utilized. The impact of galleries inside the concrete dams was investigated through stress and displacement, considering both empty and full reservoir conditions. The Eulerian-Lagrangian coupled (CEL) approach was employed for two-dimensional fluid finite elements. This study revealed that reservoir water and galleries have a notable influence on the behavior of dams under seismic forces. In cases with reservoirs and galleries, stress and displacement values increased, and critical changes in stresses were observed around gallery areas. Therefore, careful design considerations are essential for dams with galleries under significant seismic forces.